אף שחלק מהמשק הושבת עקב המלחמה מספר תאונות העבודה עדיין גבוה. עו”ד ישראל אסל, מספר כתבי האישום שהוגשו על ידי התובעת הראשית במשרד העבודה זעום ומביש.
למרות המלצות ועדה בין משרדית תאונות דרכים בדרך לעבודה ימשיכו להיחשב כתאונות עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי. עו”ד ישראל אסל, אני מברך את שר העבודה יואב בן צור על דחיית המלצת הועדה, אם לא היה נעשה כך נפגעי התאונות היו מגיעים לפת לחם ונאלצים להתחנן בפני חברות הביטוח לקבלת קצבה חודשית לצורכי מחייה.
מאות עגורנים נכנסו לארץ בלי בדיקה תוך סיכון חייב עובדים ועוברי אורח. עו”ד ישראל אסל, בהעדר לוחות צילומי השוואה בין הבדיקה המקדימה לבדיקת הזיהוי, תעודות הזיהוי שמוציא מכון התקנים לא שוות את הנייר עליהן הן כתובות.
הסוף לאילתורים בעגורני צריח משרד העבודה יאפשר שימוש רק בחוליות בסיס שהיצרן מאשר. עו”ד ישראל אסל “מספיק עובדים שילמו בחייהם על שינויי מבנה בתחום העגורנים”.
האם עיריית קריית אונו הציבה עגורן בסמיכות לגן ילדים ללא היתר בנייה? עו”ד ישראל אסל “הליך הצבת עגורן צריח באתר בנייה מחייב היתר בנייה כדין, כמו כל מבנה אחר יש לפנות לאלתר את גן הילדים”.
המנופאי שנפצע תבע, משרד העבודה יאסור להרכיב מנופים על גבי בסיסים מאולתרים. עו”ד ישראל אסל “מאות עגורנים בישראל הותקנו באתרי בנייה בניגוד להוראות היצרן מנהל הבטיחות ידע על כך במשך שנים ולא עשה דבר”.
איסור תליית משקולות על עגורנים מנהל הבטיחות הוציא הנחיות מחייבות ואז החליט לדון בהן במסגרת ועדה מייעצת. עו”ד ישראל אסל ” אני קורא להפסיק את עבודת הוועדה המייעצת שמקיימת דיונים ללא תכלית משום שלא ניתן לאשר שימושים בעגורנים בניגוד לחוק ולתקינה”.
עתירה לבג”ץ: לחייב את משרד העבודה לקבוע גיל פרישה חובה לבודקי מנופים ולהכשיר חדשים. עו”ד ישראל אסל “בודק עגורני צריח שמפאת גילו מתקשה לבצע בדיקה יסודית של העגורן, מוותר על בדיקות חלקים שלו. ויתורים אלו עלולים להביא לאסון רב-נפגעים”
מספר ההרוגים בתאונות עבודה בשיא וראש מנהל הבטיחות מותקף בקמפיין אנונימי. עו”ד ישראל אסל “מנהל הבטיחות נותן צווי בטיחות ולא אוכף אותם”
הרוג באתר בנייה באשדוד, עובד זר בן 30 שנלכד מתחת לפיגומים שקרסו. עו”ד ישראל אסל “לא נעשה מספיק הכתבות היא על הקיר”.