תאונות דרכים עם אופנוע: הדברים שישנו לך את החיים

הדרך הפתוחה קוראת לך. שאון המנוע, הרוח בפנים, תחושת החופש שאין דומה לה – מעט חוויות משתוות לריגוש שברכיבה על אופנוע. אבל מתחת לאותה התעלות מסתתרת מציאות עגומה, כזו שלעיתים קרובות נדחקת הצידה עד שמאוחר מדי. מה אם נספר לכם שישנם סודות, תובנות עמוקות באמת, שיכולות לא רק לשפר את חווית הרכיבה שלכם אלא, וחשוב מכך, להגן על עתידכם כולו? תשכחו את מה שחשבתם שאתם יודעים. זה לא רק קסדה ומעיל זוהר. זה עניין של הבנה מעמיקה של הכוחות הנסתרים הפועלים, המהלכים האסטרטגיים שיכולים לעצב את גורלכם על שני גלגלים, וכיצד לשקם את חייכם אם הבלתי ייאמן יתרחש. מוכנים לצלול פנימה?

דו-גלגלי, חיים שלמים: האם ידעתם את הסודות שיצילו אתכם בדרכים?

יש משהו קסום באופנוע.
הוא מסמל חופש.
עצמאות.
יכולת להתחמק מפקקים ולהגיע לכל מקום בתחושה של שליטה מוחלטת.

אבל מתחת לכל היופי הזה, מסתתרת מציאות מורכבת.
סטטיסטיקות שמבהירות שרוכבי אופנוע פגיעים הרבה יותר על הכביש.
הם נחשפים לסכנות ייחודיות שרוב הנהגים פשוט לא מבינים.

תחשבו על זה רגע: בתוך מכונית אתם מוגנים.
יש לכם “פח” מסביב.
כרית אוויר.
חגורת בטיחות.

רוכב אופנוע?
הוא הגוף עצמו.
הוא “הפח” היחיד.
וזה, רבותיי, משנה את כללי המשחק.

ה”סוד” הראשון הוא להבין שאתם, כרוכבים, נמצאים בסיכון שונה.
לא פחות חשוב, הוא להבין איך לפעול אחרת.

3 מיתוסים מסוכנים על בטיחות שאתם חייבים לנפץ עכשיו!

עולם הרכיבה מלא ב”אמיתות” קטנות שאנחנו אוהבים לספר לעצמנו.
חלקן, איך לומר, קצת מסוכנות.
בואו נפרק כמה מהן:

  • “אני רוכב זהיר, זה לא יקרה לי.”

    באמת?
    כי גם הנהג השני, זה שדיבר בטלפון, או הסתכל על ה-GPS, או פשוט לא ראה אתכם – הוא גם חשב שהוא זהיר.
    תאונות לא קורות רק למי שלא זהיר.
    הן קורות כששתי זהירויות נפגשות במקרה אחד של חוסר תשומת לב.
    או חוסר מזל.

    הזהירות שלכם היא חיונית.
    אבל היא לא חסינות.
    הכביש הוא דינמי, לא צפוי.
    ואף אחד מאיתנו לא חסין מפני טעות אנוש – שלנו או של אחרים.

  • “ציוד מגן זה רק למצבי קיצון, לטיולים ארוכים או לספורט.”

    כמה פעמים שמעתם את זה?
    או חשבתם את זה?
    האמת היא שרוב תאונות האופנוע מתרחשות בנסיעות קצרות.
    בתוך העיר.
    ליד הבית.

    מעיל, כפפות, מגפיים, מיגון גב, וקסדה תקנית – אלה לא אביזרי אופנה.
    הם שכבת ההגנה האחרונה שלכם.
    הם ההבדל בין שריטה קלה לפציעה משנה חיים.
    הם ההבדל בין לקום ולנער אבק, לבין להתאושש חודשים ארוכים.

    השקיעו בציוד איכותי.
    תמיד.
    בכל נסיעה.
    כי ה”מצב הקיצוני” יכול להיות בדיוק הפנייה הזו ליד הפיצה.

  • “אם זה יקרה, חברת הביטוח תדאג להכל.”

    אוי, כמה תמימות יש במיתוס הזה!
    חברות הביטוח הן גופים עסקיים.
    המטרה שלהן היא לשלם כמה שפחות, לא כמה שיותר.
    הן מתוחכמות, מצוידות בצוותים משפטיים שלמים.

    הן יחפשו כל פרצה.
    כל סעיף קטן.
    כל אמירה שלכם שתשמש נגדכם.
    הן ינסו לטעון רשלנות תורמת, להפחית את הנזק, למשוך זמן.

    ההתמודדות מולן לבד, בלי ידע משפטי מעמיק ובלי הבנה טכנית של איך התאונה התרחשה, היא מתכון לאסון.
    זו הטעות היקרה ביותר שאתם יכולים לעשות.

כששבריר שנייה הופך לחיים שלמים: ההתמודדות אחרי תאונה

האדרנלין זורם.
הכאב עדיין לא הגיע.
הלם.
בלבול.

אלו הרגעים הראשונים אחרי תאונת אופנוע.
הם קריטיים.
כי כל החלטה קטנה, כל מילה שנאמרת, יכולה להשפיע באופן דרמטי על עתידכם.

פציעות אופנוע נוטות להיות חמורות במיוחד.
שברים מורכבים.
פגיעות ראש.
פגיעות עמוד שדרה.
פגיעות פנימיות.
ה”פגיעה” פה היא לא רק פיזית.
היא נפשית.
כלכלית.
חברתית.

מי שנפגע בתאונת אופנוע נכנס למערבולת שלמה.
טיפולים רפואיים, אובדן ימי עבודה, כאב, סבל, ירידה באיכות חיים.
השאלות מתחילות לצוץ: מי ישלם על הטיפולים?
איך נתקיים בלי עבודה?
מי ידאג לשיקום?
מה קורה אם נשארתי עם נכות?

האם אתם יודעים מי באמת בצד שלכם? הצדק שאתם ראויים לו.

כאן נכנס לתמונה מישהו שרואה את התמונה המלאה.
מישהו שיודע שהמאבק הוא לא רק על “פיצויים”.
הוא על שיקום חיים.
על החזרת השליטה לידיים שלכם.

עורך דין “רגיל” אולי ידע את החוקים.
אבל עורך דין ש”חי” את התחום הזה – הוא עולם אחר לגמרי.
הוא מבין את הניואנסים.
את המורכבות הרפואית.
את התחכום הביטוחי.
את הכאב האנושי.

הוא יודע שכל פרט, גם הקטן ביותר, יכול להיות קריטי.
מזירת התאונה, דרך התיעוד הרפואי, ועד ההתנהלות מול כל הגורמים המעורבים.


שאלות ותשובות מהירות, כי אתם לא לבד!

ש: מה הדבר הראשון שאני צריך לעשות אחרי תאונת אופנוע?

ת: הדבר הראשון הוא לדאוג לבטיחות האישית שלך ושל הסביבה. אם אפשר, הזמן את המשטרה ואמבולנס. תיעוד המקום (תמונות, סרטונים, פרטי עדים) הוא קריטי. אל תזיז את האופנוע אלא אם כן זה מסכן חיים. ומיד לאחר מכן, פנה לייעוץ משפטי. כל מילה שתגיד במקום, כל חתימה, יכולה להיות בעלת משמעות אדירה בהמשך.

ש: האם כדאי לי למסור הודעה לחברת הביטוח שלי מיד אחרי התאונה?

ת: רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים לפני מסירת הודעה לחברת הביטוח. חברות הביטוח ינסו לקבל ממך מידע שיכול לשמש נגדך. עורך דין ינחה אותך כיצד למסור את המידע הנדרש בצורה שלא תפגע בזכויותיך.

ש: מה לגבי נזק לאופנוע שלי? האם זה קשור לתביעת נזקי גוף?

ת: בדרך כלל, תביעת נזקי רכוש (לאופנוע) ותביעת נזקי גוף (לרוכב) מטופלות בנפרד, גם אם הן נובעות מאותה תאונה. חשוב לטפל בשתיהן, אך המומחיות בתביעות נזקי גוף היא קריטית בשל המורכבות הרפואית והמשפטית.


תאונות דרכים מורכבות: כשהנזק גדול מהצפוי – ומהחשיבה הרגילה.

לפעמים, פגיעת האופנוע משנה חיים באופן דרסטי.
מצבים וגטטיביים (צמח).
פראפלגיה.
קוואדרופלגיה.
קטיעות גפיים.

במקרים כאלה, הטיפול המשפטי חייב להיות רחב הרבה יותר מתביעת פיצויים גרידא.
הוא חייב לכלול מעטפת שיקומית מלאה.
כי החיים לא נגמרים עם הפיצוי.
הם רק מתחילים מסלול חדש.

האם הנפגע זקוק להתאמות דיור?
האם הוא זקוק לכיסא גלגלים מיוחד?
לרכב מותאם?
לפרוטזות?

וכאן מגיע הטוויסט:
האם הפרוטזה הטובה ביותר, המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית, נכללת בסל הבריאות?
פעמים רבות לא.
אז מה עושים?
נלחמים עליה.
לא מתפשרים.
כי מגיע לנפגע את הטוב ביותר כדי שיוכל לשוב ולחיות חיים מלאים ככל האפשר.

הגישה הזו, שרואה את האדם השלם ואת צרכיו לאורך עשרות שנים, היא מה שמבדיל בין ניצחון “על הנייר” לניצחון אמיתי – כזה שמבטיח עתיד.

המבוך הבירוקרטי: מביטוח לאומי ועד פוליסות פרטיות – כל זכות ששכחתם שקיימת.

רבים מאיתנו רואים בביטוח לאומי מעין קופת חסכון.
אנחנו משלמים, אז בטח אם יקרה משהו, הם ידאגו לנו, נכון?
ובכן, לא בדיוק.

המוסד לביטוח לאומי הוא מנגנון ענק.
מורכב.
עם נהלים משלו.
ועדות רפואיות.
פקידים.
וחוקים.

הוא נועד לסייע, זה נכון.
אבל הוא לא יעשה בשבילכם את העבודה.
הוא לא ירדוף אחריכם כדי לוודא שאתם ממצים כל זכות.
יש לכם זכויות רבות:

  • דמי פגיעה: פיצוי על ימי עבודה שאבדו.
  • נכות מעבודה: קצבה חודשית אם נותרה לכם נכות כתוצאה מהתאונה.
  • שיקום מקצועי: עזרה בהסבה מקצועית או הכשרה מחדש.
  • קצבה מיוחדת: במקרים של נזקים חמורים במיוחד.
  • שירותים מיוחדים: עזרה סיעודית.
  • ניידות: הטבות הקשורות ברכב מותאם או עזרה בהוצאות ניידות.

אבל כדי לקבל את כל אלה, צריך לדעת לדרוש.
צריך להופיע בוועדות רפואיות מוכנים.
עם תיעוד רפואי מלא.
עם חוות דעת מומחים.
צריך לדעת מתי לערער על החלטה, ואיך לעשות זאת נכון.
כי ועדה רפואית יכולה לקבוע את עתידכם הכלכלי לשנים רבות.


שאלות ותשובות מהירות, כי למי יש זמן לקרוא את כל החוקים?

ש: האם אני צריך עורך דין גם מול הביטוח הלאומי? הרי זו “זכות” שלי.

ת: ללא ספק. הביטוח הלאומי הוא גוף גדול ומורכב. כדי למצות את מלוא הזכויות שלך, לרבות שיקום, דמי פגיעה, קצבת נכות מעבודה קצבה מיוחדת או שירותים מיוחדים, ניידות,  וכדי להתמודד ביעילות בוועדות רפואיות, נוכחות עורך דין מומחה היא כמעט הכרחית. הם יודעים בדיוק מה לדרוש, איך להציג את התיק וכיצד לערער על החלטות לא הוגנות.

ש: מה קורה אם אין לי ביטוח מקיף או צד ג’ על האופנוע?

ת: לעניין נזקי גוף מה שחשוב הוא שיהיה לך ביטוח חובה. אם נפגעת בתאונת דרכים (גם אם לא היית אשם), תמיד יש לך זכות לתבוע פיצויים על נזקי הגוף שלך מביטוח החובה ברכב שבו השתמשת. גם אם אין לך ביטוח מקיף או צד ג’ או טסט.  החוק במדינת ישראל מבטיח זאת. חשוב לפנות לעורך דין כדי שיברר ממי לתבוע את הפיצויים – זו יכולה להיות קרן “קרנית” (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים) או חברת הביטוח של הרכב השני במקרה שאין לך ביטוח חובה בתוקף מהסיבה שלא רכשת ביטוח או שלא היה לך רישיון נהיגה במועד התאונה.  

ש: כמה זמן לוקח תהליך תביעה כזה?

ת: אין תשובה קבועה. תיקים מסוימים יכולים להיסגר בפשרה תוך מספר חודשים, ואילו תיקים מורכבים יותר, עם פציעות קשות והתמודדות מול מספר גורמים, יכולים להימשך מספר שנים. עורך דין מקצועי ידאג לקדם את התיק בצורה היעילה ביותר, תוך דאגה לכל צרכיך לאורך הדרך.


אל תתנו להם לנצח: הדרך למצות כל שקל בפוליסות הביטוח הפרטיות.

הרבה אנשים מחזיקים בפוליסות ביטוח פרטיות:
ביטוח חיים.
ביטוח אובדן כושר עבודה.
ביטוח נכות.
קרנות פנסיה.

הם משלמים עליהן שנים, בחשבון ש”יום אחד” זה יעזור.
אבל כשמגיע ה”יום אחד” הזה, פתאום מתחילים הסיפורים:
“זה לא מכוסה”.
“צריך עוד מסמכים”.
“יש סעיף קטן”.

הביטוחים הפרטיים האלה הם רשת ביטחון חשובה.
אבל כדי לממש אותם, צריך לדעת לקרוא את האותיות הקטנות.
צריך להבין את החוזה.
לדעת מה לדרוש.
איך להציג את המקרה.

ככול שתרצו בכך,  עורך דין מומחה בתחום יאגד עבורכם את כל הפוליסות.
יבחן אותן לעומק.
ויוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם, ולא שקל אחד פחות.
כי כל פוליסה כזו היא חלק מהפאזל הפיננסי שיבטיח את עתידכם.

מחושבים כמה צעדים קדימה: האסטרטגיה המנצחת.

לנהל תיק תאונה, במיוחד כשמדובר באופנוע, זה כמו משחק שחמט.
אסור לחשוב רק על המהלך הבא.
צריך לחשוב כמה וכמה מהלכים קדימה.
לזהות מלכודות.
לצפות את תגובות היריב.

האסטרטגיה חייבת להיות יצירתית.
היא חייבת לשלב חוכמה.
ראייה כלכלית של ההליך.
ניסיון חיים עשיר.
וכמובן, את הידע העצום שנצבר באלפי תיקים דומים.

המטרה הסופית היא לא רק “לנצח” את חברת הביטוח בבית המשפט.
המטרה היא להבטיח שמשפחות הנפגעים וההרוגים הן אלו ששולטות בהליך המשפטי.
שהן מנתבות אותו על פי רצונן.
לא חברות הביטוח, שלא תמיד מבינות את הסוגיות המקצועיות והטכניות לעומק.

זה דורש הבנה עמוקה של כל פרט:
מהחקירה הראשונית בשטח, דרך המסמכים הרפואיים המורכבים, ועד לטיעונים בבית המשפט.
השילוב של ידע משפטי מוצק עם הבנה טכנית והנדסית עמוקה הוא המפתח כאן.
הוא יוצר יתרון עצום, יתרון כמעט בלתי ניתן לערעור.

כי בסופו של דבר, כשאתה יודע יותר מהצד השני – אתה שולט.
וכשאתה שולט, אתה יכול להבטיח את התוצאה הטובה ביותר.

 

שאלות ותשובות מהירות, כי אין כמו להיות חכם!

ש: איך עורך דין יכול לעזור לי לשלוט בהליך המשפטי מול חברות הביטוח?

ת: על ידי הבנה מעמיקה של החוק, היכרות עם הטקטיקות של חברות הביטוח, ושימוש בידע טכני והנדסי ייחודי שיכול להיות מאוד רלוונטי במקרים של תאונות ללא ביטוח. עורך דין מנוסה יכין אסטרטגיה מקיפה, ינהל את התיק במקצועיות, ויוודא שכל ההחלטות מתקבלות בשיתוף מלא איתך, תוך דאגה לאינטרסים שלך בלבד. הוא יוביל, לא יונהג.

ש: האם עורך דין יכול גם למנוע את התאונה הבאה?

ת: עורך דין אינו יכול למנוע תאונות פיזית, אך כפי שעורך דין ישראל אסל פועל, מעורבות ציבורית ומאבק למען מניעת תאונות עבודה ותאונות דרכים, העלאת מודעות וקידום חקיקה בטוחה יותר, תורמים רבות להפחתת הסיכונים לכלל הציבור, ובפרט לרוכבי אופנועים. זהו חלק מהמחויבות הכוללת לקהילה ולחיים בטוחים יותר.


האופנוע הוא כלי מדהים.
הוא מעניק חופש וריגוש.
אבל הוא גם מציב אתגרים ייחודיים.

ההתמודדות עם תאונת דרכים, בפרט תאונת אופנוע, היא אירוע קשה ומורכב.
היא דורשת ידע משפטי מעמיק, הבנה רפואית, ניסיון בירוקרטי ויכולת אסטרטגית.

כדי לוודא שאתם לא רק “שורדים” את האירוע, אלא יוצאים ממנו חזקים יותר ועם בסיס איתן לעתיד – אתם זקוקים למישהו שרואה את כל התמונה.
מישהו שיודע לשחק את המשחק, אבל תמיד בצד שלכם.
מישהו שמביא לשולחן הרבה מעבר לידע משפטי סטנדרטי.

כי בסופו של דבר, לא מדובר רק בפיצויים.
מדובר בשיקום חיים.
מדובר בהבטחת עתיד.
מדובר בשליטה.
ומדובר בידיעה שמישהו באמת נלחם עבורכם, עם כל הידע, הניסיון והמומחיות שאפשר לצבור.

תאונות קורות, אבל ההתמודדות איתן לא חייבת להיות הרסנית.
עם הליווי הנכון, עם הידע הנכון, ועם האסטרטגיה הנכונה, אפשר לצאת מהמצב הזה חזקים יותר, בטוחים יותר, ועם הידיעה שכל הזכויות שלכם מומשו עד תום.
כי החיים שלכם יקרים מדי מכדי להשאיר אותם ליד המקרה.

עו”ד ישראל אסל, בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B), הקים את משרדו בשנת 2006 ומתמחה בייצוג נפגעי גוף פרטיים בתאונות דרכים, תאונות עבודה ומקרי רשלנות. הוא מטפל באופן אישי בתיקים מורכבים של נפגעים קשים, לרבות במצב וגטטיבי, פראפלגיה, קוואדרופלגיה וקטיעות גפיים, תוך מתן מעטפת שיקום מלאה והתאמות דיור. המשרד מתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים ותאונות עבודה בתחום התעשייה, חקלאות וציוד הנדסי, ונחשב למוביל בתחום.

המשרד מייצג נפגעים מול ביטוח לאומי, לרבות בוועדות רפואיות ועררים, ומתמחה בייצוג נפגעי גוף בתביעות מול חברות הביטוח. עו”ד אסל מקפיד לפעול ביצירתיות בתיקים, תוך ראייה כלכלית ואסטרטגית של ההליך, משלב ידע משפטי, טכני והנדסי ייחודי, מה שמחזק את עמדת לקוחותיו מול חברות הביטוח והקבלנים.

עו”ד אסל פעיל ציבורית, משמש כיועץ המשפטי לפורום למניעת תאונות עבודה ומוביל מאבקים לשיפור הבטיחות בענף הבנייה. בזכות פעילותו הוענק לפורום פרס דרור לשינוי חברתי על ידי שופטת העליון בדימוס דליה דורנר. עו”ד אסל יזם את הקמת יחידת פל”ס בלהב 433, קידם עדכוני נהלים במשרד העבודה ותמך בתקני פיגומים חדשים. הוא מופיע תדיר בוועדות הכנסת ובתקשורת, ומשפיע על קביעת מדיניות למניעת תאונות עבודה.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו. מומלץ לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ מקצועי, ייצוג וליווי משפטי.

 

/ 5.

בואו תבדקו את הזכאות שלכם לפיצויים

לחצו על הכפתור ומלאו את הפרטים

יכול לעניין אותך

מי אתה עו”ד ישראל אסל ?
קריסת עצים במרחב הציבורי – סכנה בטיחותית, מחדל מתמשך, ואחריות משפטית
מאמר ביקורת: תאונת נפילת עובד מעגורן צריח ברעננה מחדל מתמשך של מינהל הבטיחות במשרד העבודה העובדים משלמים על כך בחייהם.    
דילוג לתוכן