תאונות נהגי משאיות וגורר נגרר

תאונות נהגי משאיות וגורר נגרר
עורך דין תאונת משאיות

משאית סמי טריילר (תומך נתמך) או פול טריילר (גורר נגרר) הן משאיות וגם נגררים או נתמכים אשר נושאים לוחית רישוי צהובה.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, שגם נגרר או נתמך מוגדר כרכב מנועי וזאת למרות שאין להם מנוע משל עצמם לכן ישנה חובה לבטח גם אותם בביטוח חובה.

תאונות במעורבות משאיות או ציוד הרתום אליהן בדרך כלל מקנות לניזוק עילת תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אך בנסיבות מסוימות יכולה להיות האפשרות שהעילה תיהיה נזיקית.

תאונות רבות מתרחשות עם כלים אלו בכבישים, במפעלי תעשייה, מפעלי בטון, אתרי תשתית ואתרי בנייה, בשלב הנסיעה, בשלב ריתום או התרת הנגרר או הנתמך או בשלב פריקה או העמסה ככול שפעולות אלו נעשות תוך ניצול הכוח המכני של הרכב.

כמעט תמיד חברות הביטוח יעדיפו שעילת התביעה תיהיה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משום שמכוח חוק זה משלמים פיצויים נמוכים יותר מאשר בעילה נזיקית.

מסיבה זו, חשוב מאוד לדעת ולהכיר היטב את נתוני הציוד, אופן תפעולו, תחקור מעמיק של נסיבות התאונה הספציפית כדי לקבל החלטה האם עילת התביעה היא נזיקית או מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שמכוחו משולמים פיצויים מופחתים.

משרדנו צבר ניסיון רב בתיקים שבהם נפגעו נהגי משאיות וגם נהגים על רכבים אחרים עקב הידרדרות פתאומית של נגרר או בשל קפיצה של ייצול.

במקרים רבים הגורר מבוטח בביטוח חובה בחברת ביטוח אחת ואילו הנגרר מבוטח בחברת ביטוח אחרת. מי אמור לשלם את הנזק במקרה של תאונה שמתרחשת בזמן ריתום נגרר לרכב? קל מאוד ליפול למלכודת בתיקים אלו שבהן הופך הנפגע לבן ערובה במחלוקת בין שתי חברות ביטוח מי אמור לשלם לו את הפיצויים.

ישנן דרכים להימנע מסיטואציה שכזו באמצעות הכרה של המאפיינים הטכניים של הגורר והנגרר וניסוח נכון של כתב התביעה.

בנסיבות מסויימת ברכבים המוגדרים כרכבים מורכבים ישנה חשיבות רבה לדעת מי הבעלים הרשום של הגורר ומי הבעלים הרשום של הנגרר.

בואו תבדקו את הזכאות שלכם לפיצויים
לחצו על הכפתור ומלאו את הפרטים

המקרים שלנו

יכול לעניין אותך

תאונות במשאבות סומסום וחול
תאונות במעורבות משאית ביובית
תאונות במשאיות אשפה ודחסני אשפה
תאונות משאיות רמסע ומכולות
תאונות במעורבות רמפה הידראולית
תאונות במעורבות משאבות ומערבלי בטון

/ 5.

דילוג לתוכן